• دبیر کل خانه کارگر ایران در بازدید از پاویون شهرک در بیست و چهارمین نمایشگاه ملی پژوهش؛
  • تحقیقات بر اساس نیاز جامعه، کار آفرینی است

  • ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر ایران و قائم مقام اتحادیه جهانی کارگران با بازدید پاویون شهرک گفت:هم افزایی میان مراکز علمی و پژوهشی و صنایع سبب به روز شدن تولید و افزایش بهره‌وری و سطح اشتغال در کشور می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر ایران و قائم مقام اتحادیه جهانی کارگران، گفت:در بیشتر کشورهای صاحب صنعت، با پیوند میان دانشگاه و مراکز تولید ،علاوه بر بهبود کیفیت تولید و افزایش سطح اشتغال،به افزایش سرانه ملی هم دست می یابند.

علیرضا محجوب گفت: تولیدات فن‌آورانه اساس اقتدار اقتصادی کشور است؛ مراکز تحقیقاتی ما باید با صنعت و بازرگانی پیوند داشته باشند.

وی افزود: بر این اساس حاکمیت در بخش فرهنگ سازی می تواند اقدام کند ،اما محققان و صنعتگران باید همکاری کنند تا مراکز تولیدی وابسته به نگاه فن‌آورانه خارجی نباشند.

در این دوره از نمایشگاه که با شعار «پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم» برگزار شد، پارک‌های علم و فناوری، بخش خصوصی، مؤسسات و پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی حضور دارند. پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز با حضور شرکت های دانش‌بنیان و فناور آخرین دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند.

شایان ذکر است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود 700 شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در خود، به طور تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد. صنایع پیشرفته نظیر صنعت هوا فضا، نفت، گاز ، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و همچنین صنعت فولاد، از جمله صنایعی هستند که از محصولات این شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خود در عرصه تولید استفاده می‌کنند.

تعداد بازدید : ۲۶۷      تاریخ: 1402/09/22

ثبت نظر

جهت ارسال نظر لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید

captcha
ثبت نظر

نظرات کاربران

درحال حاضر کامنتی ثبت نشده است.

اخبار سایت